25 אוקטובר 2020
ז' חשון תשפ"א
דיווח על חזרה מחל"ת
עובד ששהה בחל"ת וקיבל דמי אבטלה על תקופת החל"ת צריך לדווח באופן מקוון על חזרתו לעבודה לשירות התעסוקה ולמוסד לביטוח לאומי.
איך מדווחים?
לשכת התעסוקה – הדיווח יבוצע ע"י העובד בקישור הבא: https://www.taasuka.gov.il/he/Applicants/Pages/backToWorkReport.aspx
ביטוח לאומי – אפשרי באחת משתי הדרכים הבאות:
1. ע"י העובד באמצעות טופס מקוון. https://www.btl.gov.il/benefits/Unemployment/covid19_avt/Pages/backtowork.aspx
2. ע"י המעביד באופן מרוכז.
(למעונינים לדיווח ע"י המעסיק, יש לשלוח נתוני חזרה מדויקים: שם, ת"ז, תאריך חזרה מחלת)
לתשומת לב,
לעובד שנוכה מס הכנסה מדמי האבטלה וחזר לעבודה, נדרש להציג בפני המעסיק אישור מביטוח לאומי על סה"כ דמי האבטלה שקיבל וסכום המס שנוכה, על מנת שהמעסיק יערוך עבור העובד תיאום מס הכנסה באופן עצמאי, תוך התייחסות להכנסותיו של העובד מדמי האבטלה.
בברכה,
שרי קרביץ